Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Alumínium „gyöngyözése”

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2011 márc. 28, 23:24.
    soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Szervusz ApaE!
      Lehetőségem lenne gyöngyözésre egy ismerősömnél. A kérdésem az lenne, hogy kell-e végeznem valamilyen előmunkálatot a gyöngyözés elött?

      Komment


        #18
        joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ... A kérdésem az lenne, hogy kell-e végeznem valamilyen előmunkálatot a gyöngyözés elött?
        Ha esztétikai megfontolásból gyöngyözöl, és nagyon szép végeredményt szeretnél, akkor érdemes előtte szépen megcsiszolni, úgy mintha polírozáshoz készítenéd elő. A sérülések másként nem tűnnek el. Ha védeni kell az „alkatrész belsejét” (mármint, ha van neki belseje), akkor előkészülhetsz erre is: lezáró kupakok készítésével. (motorblokk, váltó öntvény, ilyesmikre gondolok.)
        soveny kedvelte ezt.
        Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

        Komment


          #19
          Kösz TZ!

          Elsősorban az alapgondolatom a karter volt, (nem tudom az elég, ha ledugózásként visszateszem a régi csapágyakat ?) de amióta megláttam ApaE gyöngyözött portékáit, azóta mindent le szeretnék gyöngyözni! Persze a viccet félretéve, az alsó és felső villahidakat, kormányszektorokat, fékdobokat első körben. Ezek között van olyan ami homokszórva volt (fékdob). Ebben az esetben is érdemes előpoliroznom?

          Komment


            #20
            joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Elsősorban az alapgondolatom a karter volt, (nem tudom az elég, ha ledugózásként visszateszem a régi csapágyakat ?) de amióta megláttam ApaE gyöngyözött portékáit, azóta mindent le szeretnék gyöngyözni!
            Azt kell mérlegelni, hogy melyik az egyszerűbb. Úgy lezárni, hogy ne jusson be egy porszem se, vagy egyszerűbb valami nagynyomású berendezéssel utólag kitisztítani, de tényleg makulátlanul. Egyébként igazad van, nagyon inspiratívak ApaE képei. Lámpaburát is szeretnék már felújítani, és jó lenne ismét gyöngyöztetni is valamit.

            Persze a viccet félretéve, az alsó és felső villahidakat, kormányszektorokat, fékdobokat első körben. Ezek között van olyan ami homokszórva volt (fékdob). Ebben az esetben is érdemes előpoliroznom?
            Ez Tőled függ és attól, hogy mennyi sérülés van a felületeken. (A homokszórás sem javítja ki a hibákat!) Ha olyan felbontású fényképeket szeretnél feltenni, amiket ApaE, de ütöttek, kopottak az alkatrészek, akkor igen! Szobában nézegetéshez is feltétlen ajánlott. Viszont motorra felszerelve már nincs nagy jelentősége.

            Lehet, hogy nem segítettem sokat (így, péntek délutáni hangulatban), kíváncsi vagyok én is mások véleményére!
            joshbono kedvelte ezt.
            Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

            Komment


              #21
              petiv, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Köszönöm a segítségeket! Rengeteg felesleges munkától, esetenként maradandó károkozástól mentitek meg hozzászólásaitokkal a tapasztalatlanabb kezdőket. Nagyszerü ez a fórum!!
                Minden tiszteletem a megalkotóinak!!!
                barna, és kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Bocs, hogy a gyöngyözéshez hozzászólok, de van már néhány tapasztalatom. A gyöngyözés előtt fontos a belső részek légmentes, tömör lezárása! Az üvegszemcsékből több kemény kvarc maradvány marad vissza, amely később a motor belsejében helyrehozhatatlan károkat okozhat. Pl. a hengerben. Ezért nem elég csak a csapágyakat bent hagyni, hanem a blokkot összefogatva nagyon keményen ronggyal kitömve kell a szórást elvégezni. Az eredmény Apae-t fogja igazolni.
                  Más: a homokszórt blokkot a használat során úgy a legkönnyebb tisztítani, hogy az olajfoltot benzines ecsettel megkenjük, majd jó mosogatószeres meleg vízzel (én még Ultra port használok) leöblítem.

                  Komment


                    #24
                    Attached Files

                    Komment


                      #25
                      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ma lett kész a horganyoztatás, és nagyon jól néz ki a cucc !

                      Ahogy ígértem, íme a képek - amint látjátok, nem lett semmi baja se a réznek, se a bakelitnek (OK3 foglalatot is így vittem)
                      Hú, ez félelmetesen jó lett! Tök jó, hogy nem kajálja meg a járulékos alkatrészeket, így a szemcseszórás után már igazán gyerekjáték a munka!

                      Komment


                        #26
                        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A 'porózus' jelentése pórusos, lyukacsos, szivacsos szerkezetű, tehát vastagságában, belül is megtalálhatók benne a kis üregecskék (pórusok). Porózus anyag pl. az égetett agyag (tégla), de a vasoxid is, és valóban, mindkettő felülete érdes tapintású.
                        Érdekes, hogy annak idején nem ütöttem le ezt a „viccet”, de így visszaolvasva nem tudom magamban tartani: egy Ural blokköntvénye (ami a mellékelt képen is látható) porózus a szónak az általad ismertetett (valódi) jelentése szerint is. Tele van sajnos zárványokkal.

                        Ezért is elég nehéz esztétikusan rendbe tenni.
                        Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                        Komment


                          #27
                          Sziasztok !

                          Még egy kérdésem lenne,utána békén hagyom a tagokat a hülyeségeimmel
                          Gyöngyözött felület esetén az idő múlásával mennyiben változik a kezelt felület esztétikailag?
                          Esetleg szükséges valamilyen felületkezeléssel védeni az alkatrészt?
                          Azt tapasztaltam, (és többen is mondták)hogy homokszórt felületet eléggé nehéz letisztítani,ha valamilyen makacs szennyeződés kerül rá (mondjuk rácseppen egy kis használt olaj ) Ez a probléma az üveggyöngy szórás esetén is fennáll?

                          Komment


                            #28
                            Nem tudom hogy a szakik mit fognak ajánlani de én hőálló, selyemfényű lakkal fújtam le három rétegben. Ennek már 4 éve és a felülete olyan mint gyöngyözés után, igaz a T5-ösöm nem nagyon volt használva így nem tudom hogy tényleg bírja-e a melegedést...

                            Komment


                              #29
                              Lai !
                              Ha tényleg kiváncsi vagy ,akkor mongyámávalami k o n ré t a t ,-mert én pl.le homokoltam majd gyöngyöztem egy régi képkeretet .Semmi baja-tudom tisztitani és ha érné esetleg még, egy kis használt olaj(festék) lehhet hogy "dobna" a festményen

                              Komment


                                #30
                                Hátsó kerék hajtás és kerékagyak a szóban forgó elemek (yah... Dnepr K 750 típusú mkp )
                                Első lépésben le lett tisztítva,majd homokszórva,és a felületi sérülések javítva. Ezek után gondolkodom a gyöngyözésen,mert a fórumon is láttam róla képeket és nekem nagyon megtetszett.
                                Ezzel kapcsolatban tettem fel a kérdésem,mely valószinüleg a helytelen fogalmazásmód miatt lett félreérthető. Szíves elnézését kérem,ha ezzel megnehezítettem a válaszadást,illetve bármilyen kellemetlenséget okoztam.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Lai; 2012 jan. 14, 18:22.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X